play phone device-mobile location2 search plus dash down_arrow cross chevron-down chevron-up chevron-left calendar device-camera

Customer reviews of Ideal Car Ltd

At Ideal Car Ltd we pride ourselves on the great service we provide to all of our customers. We understand that buying a car can be a daunting prospect, so we strive to make the buying process as simple and hassle-free as possible.

But don't just take our word for it, see what some of our customers have to say about us...

Write a review

Ideal Car Ltd

Ideal Car Ltd
5
4.9

Based on 193 customer reviews

Powered by


  • 5

    One Very happy customer

    By Harry W on 26 January 2018 | Verified purchase

    On arrival all of the cars in the showroom look pristine. Test drive did not disappoint me. I'm very happy with the service and the team was very helpful.


  • 5

    Very good choice of cars

    By Paul R on 24 January 2018 | Verified purchase

    Very good choice of cars and reasonably priced. The salesman I dealt with was brilliant, not pushy and gave me as much time as I wanted.


  • 5

    Excellent service

    By Tinee B on 24 January 2018 | Verified purchase

    Ideal car arranged my finance within two hours of me arriving, so I took my perfect new car the same day, excellent service, have recommended all my friends


  • 5

    Very helpful

    By Sarah C on 23 January 2018 | Verified purchase

    Very helpful. Even helped me add extras to my car.

    Reply from Ideal Car Ltd on 23/01/18

    Thank you from all the team.... have a safe drive with your new hands free kit!


  • 5

    Recommended highly

    By Lisa P on 22 January 2018 | Verified purchase

    I had a very minor issue with my focus I bought they rectified it very swiftly, very well handled thank you

    Reply from Ideal Car Ltd on 23/01/18

    Thank you for your review, we try our best to solve any issues promptly that’s why we have so many repeat customers.


  • 5

    Great experience while at Ideal Car

    By Sarah R on 04 September 2016 | Verified purchase

    Very lovely people, great service. Not pushy at all, they gave me plenty of time to look around the car. would highly recommend to anyone looking for a quality car.


  • 5

    No pushy sales tactics and a honest ser

    By Jacob O on 24 June 2016 | Verified purchase

    A huge selection of cars. I chose a vrs which they specialise in. The staff were friendly and provided excellent customer service.


  • 5

    Exceptional customer service and a great

    By Rikki M on 23 June 2016 | Verified purchase

    Exceptional customer service and a great price made me feel at ease as I had been let down buy other dealers


  • 5

    Don't Buy From Here!!!

    By Clive B on 22 October 2020 | Purchase not verified

    I bought a Jaguar for £13.5k, the amount of owners was incorrect and then added to, various faults were discovered post purchase that would have been picked up on a service which I was told had been done and hadn't, documents were conveniently not available, follow up service was slow to non-existent. If you dare to buy from here be VERY VERY careful I have been ripped off.

    Reply from Ideal Car Ltd on 05/11/20

    Thank you, Clive, for taking the time to review Ideal car Ltd and we are sorry you were unhappy with the service received. Just to clarify a couple of points when we realised the numbers of owners showing on Autotrader was incorrect we offered you your deposit back in full, but you decided to carry on with the sale but with an extended warranty given in recompense for the discrepancy in owners. You have stated that the car wasn’t serviced but you been supplied with an invoice showing the service has been completed. We have also paid for the wheels to be rebalanced on the car as you were unable to test drive the car at speed. Finally, we believe there is an issue with the door lock which we offered to repair if the vehicle was returned to ourselves for the repair but you didn't want to travel. We have advised that a claim now needs to be made with the warranty company and should the warranty company for any reason not cover the lock we will contribute to the repair.


  • 5

    Excellent service!

    By Stu T on 12 July 2020 | Purchase not verified

    Superb. Lee and Adam were both great from the moment I got there, to the moment I left with a cracker of a Focus ST. The whole process took less than half an hour - no hassle, no pressure. Nice one guys! Highly recommended.